BEZÁR A BAZÁR?
Idén öt szolgáltatását zárja be a Google adta hírül az Index/Kreatív Online-ra hivatkozva a kreativonline. Állítólag a racionalizálás célja, hogy a felhasználók által kedvelt termékekre fókuszálhassanak.
2012-ben egyre több szolgáltatását is bezárja a Google. Az állítólag amiatt, hogy a felhasználók által gyakrabban használt termékekre fókuszálhassanak. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan termékek, amelyek egy már létező szolgáltatás újragondolt verziói voltak, és nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A Google összesen öt szolgáltatást szüntet meg idén.
A Google blogbejegyzése szerint megszűnik a Google Apps-hez tartozó Google Massage Continuity, amivel leveleket lehet archiválni és megszüntetik a világűrt bemutató Google Sky Map-et is, amely nyílt forrású projektként fog működni a
Carnegie Mellon University gondozásában.
Június elsején megszűnik a Needlebase, amit a Google adatszolgáltatásaiba integrálnak, áprilisban leáll a Social Graph API, ami a webes kapcsolatokról gyűjtött információkat. Teljesen megszűnik az Urchin, aminek a helyét már jó ideje a Google Analitycs vette át. Megszűnik a Picnic fotószolgáltatás is, de a csapat tovább dolgozik a Google többi, fotóval kapcsolatos termékén.
_______________________
Korábban a fenti témához kapcsolódva olvashattuk, hogy
„A Google leállította az újságok archívumának digitalizálását, mert a lapok rendszerint nem ingyenesen kínálják a régi cikkeket a honlapjukon.” Aztán azt is
megírták, hogy
„Amióta Larry Page újra átvette az igazgatói széket, a Google egyre több szolgáltatását zárja be – állítólag ez azért van, hogy jobban tudjanak fókuszálni a befutottakra. A cég szerint néhány szolgáltatás duplázás, mások pedig nem érték el a kitűzött célt, vagy nem illeszkednek a Google-élménybe.”
Ezek azonban alighanem csak „porhintésnek” tekinthetők, hiszen a szolgáltatások bezárásának valódi okai mögött egy,
január 20-ai hír szerint a rossz gazdasági mutatók lehetnek:
„A várakozásoknál jelentősen rosszabb negyedéves eredményekről számolt be a Google tegnap, a piacok zárása után közzétett gyorsjelentésében. A vállalat bevételei 3,5%-kal, egy részvényre jutó eredménye pedig közel 10%-kal maradt el az elemzői konszenzustól. A hírre 9%-ot zuhant a részvények árfolyama a zárás utáni kereskedésben.
Kiábrándító számok, csökkenő vállalati bevétel, a részvények árfolyamesése – alighanem ez lehet az igazi oka annak, hogy idén öt szolgáltatást is megszüntet a Google!