2011. november 23., szerda

Kína újabb területen hagyhatja le az USA-t

Újabb területen hagyhatja le Kína az USA-t – adta hírül nemrég a HVG. Korábban más internetes fórumon is szóba került már ez a téma, majd ezt folytatták itt és itt is.

A kínai internet-felhasználók száma
a legnagyobb a világon

A kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a 2000 milliárd jüant (71 400 milliárd forint), ezzel az ország világelsővé válhat az internetes eladások piacán - írja a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég tanulmányában.
Az elmúlt években töretlenül nőtt a világhálón történő vásárlások összege Kínában, a 2008-as 128 milliárd jüan (4600 milliárd forint) után 2010-re 476 milliárd jüant (17 ezer milliárd forint) tett ki, vagyis két év alatt csaknem megnégyszereződött.
Tavaly a városi lakosság 23 százaléka vásárolt elektronikusan, arányuk 2015-re 44 százalékra emelkedhet - becsli a BCG.
A piac növekedését többek közt az emelkedő bérek garantálják: a kiskereskedelmi eladások októberben 17,2 százalékkal nőttek, a bővülés az elmúlt két évben pedig átlagosan 17,7 százalékot tett ki. A városi lakosság egy főre jutó rendelkezésre álló jövedelme tavaly nyolc százalékkal, kevéssel több mint 19 ezer jüanra (680 ezer forint) nőtt, ez csaknem kétszerese az öt évvel ezelőtti értéknek.
Az ország rendelkezik ráadásul a legtöbb internet-felhasználóval a világon, számuk 2011 júniusában elérte a 485 milliót.
Az elektronikus kereskedelem virágzását az alacsony szállítási költségek is segítik: egy egy kilogramm súlyú csomag kézbesítésének átlagos ára egy dollár Kínában, ugyanez az Egyesült Államokban 6 dollár - írja a tanácsadó cég. A szállítás ugyanakkor az internetes kereskedők egyik legnagyobb aggodalma is.
A BCG által megkérdezett négyezer internetes eladó 45 százaléka gondolta úgy, valós a veszélye annak, hogy a kézbesítés során árujukat hamisra cserélik.
A hagyományos üzletek jövőbeli visszaszorulását eredményezheti, hogy azok emelkedő bérleti díjakkal küszködnek, s nehézséget okoz a bővítés, a kisebb városok vásárlóinak elérése is - mutat rá a felmérés. A cégek internetes jelenléte mindkét problémára megoldást nyújt.
 A kínai e-kereskedelmi piacot jelenleg az Alibaba Csoporthoz tartozó Taobao uralja. Az internetes vásártér eladásai az ország összes elektronikus kereskedelmi tranzakcióinak 79 százalékát tették ki tavaly, amiből a cégnek több bevétele származott, mint az öt legnagyobb hagyományos áruháznak együttesen.

Kapcsolódó információk:

4 megjegyzés:

  1. Kína online népességének a létszáma megállíthatatlanul növekszik, és mostanra már a fél milliárd főt is meghaladta. A statisztikák szerint a legutóbbi felmérés óta, amely júliusban készült 15 millióan "csatlakoztak fel az internetre".
    http://www.kinaon.com/kina-hirek/kina-internetes-tarsadalmanak-letszama-atlepte-az-500-millio-fot

    VálaszTörlés
  2. Egy tanulságos 2010-es interjú (egy kínaival) arról, h milyen is náluk az internetezés (milyen kötöttségek, kibúvók vannak):
    http://itcafe.hu/tema/re_exkluziv_tudositas_a_kinai_tuzfal_mogul/hsz_1-50.html

    VálaszTörlés
  3. Íme egy újabb hír: "Beelőzte Kína az USA-t okostelefonnal"
    http://www.gazdasagiradio.hu/cikk/71140/

    VálaszTörlés
  4. Kína megelőzheti Amerikát az űrversenyben
    http://index.hu/tudomany/urkutatas/2011/12/05/kina_megelozheti_amerikat_az_urversenyben/

    VálaszTörlés