2011. június 20., hétfő

Mégsem rózsás a médiaipar jövője?

Kína és India maradnak a világgazdaság fő mozgatórugói
A Magna Global becslései szerint a világ médiatulajdonosai a 2010-es 8 százalékos újraéledés után 2011 során kisebb mértékben, 5,2 százalékkal növelik reklámbevételeiket, ami alulmúlja a korábban publikált 5,6 százalékos várakozásaikat.
A Magna Global, az IPG Mediabrands szervezete frissített globális reklámköltés becslést adott ki egy átfogó modell alapján, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza 2000 és 2016 közötti időszakra vonatkozóan. Eszerint módosultak azok a mutatók, amelyeket 2010 decemberében tettek közzé. Bár tovább növekednek majd a médiaipar bevételei, de csak kisebb mértékben: a 2010-es 8 százalékos újraéledés után 2011 során kisebb mértékben, 5,2 százalékkal növelik reklámbevételeiket, ami alulmúlja a korábban publikált 5,6 százalékos várakozásaikat.
Javultak viszont a hosszú távú növekedési ráták amelyek a fejlődő piacoktól való magasabb növekedési elvárásokat tükrözik 2016-ig. Az iparági világszintű átlag éves növekedési ráta (angolul Calculated Annual Growth Rate - CAGR) az elkövetkező 5 évre 6,8 százalékos növekedés, szemben a 2010 végén publikált 6,3 százalékos várakozással.
Forrás: MagnaGlobal

A televízió 2010-ben a Magna adatai szerint jelentősen visszaerősödött és tartja vezető szerepét a világon mindenhol, a hirdetési piacból való több mint 40 százalékos részesedésével. A hagyományos televíziós reklám 2016-ig várhatóan évi átlag 8,3 százalékos növekedést produkálhat. A világ legnagyobb tévés piacán, az Egyesült Államokban minden más régiónál magasabb részesedést ér majd el.
Ezzel egyidejűleg az online reklámpiac 2012-re megelőzheti a jelenleg második helyen álló napilap piacot, amely újabb gyengülést szenved el 2011-ben. Az online piac 2016-ra elérheti a 129 milliárd dolláros (24,6 ezer milliárd forintos) volument.
A Magna előrejelzése gyenge hanyatlást jelez a sajtó bevételeiben, amely alulmúlja a korábbi, alig 1 százalékos növekedést jelző várakozásaikat. A következő öt év folyamán azonban a napilapok és magazinok globális piaca együttesen éves átlagban 1,6 százalékkal bővülhet - elsősorban a vezető ázsiai piacoknak köszönhetően (India, Kína). Ez utóbbi adat növekedést mutat a Magna, korábban, még 2010 decemberében publikált adatához képest, amely 1,2 százalék volt.
Kína és India a világgazdaság fő mozgatórugói maradnak, így e szerepük a médiaiparban is érvényesül. Kína reklámpiacának teljesítménye 2011-ben 20,4 százalékkal erősödhet, 188,7 milliárd jüant (azaz 28,1 milliárd dollárt vagy 5,3 ezer milliárd forintot) generálva, ezzel 2012-re a világ második legnagyobb piacává válva, amely állandó árfolyam mellett 33,6 milliárd dollárt (6,4 ezer milliárd forintot) jelent majd. Ez pedig 2016-ra közel megduplázódhat, feltéve, ha az ország valutáját engedik erősödni – áll a Magna jelentésében. India hirdetési piaca 21,6 százalékkal bővülhet 2011 folyamán, ezzel 243,9 milliárd rúpiás (azaz 5,3 milliárd dolláros vagy 1 ezer milliárd forintos) volument elérve. A következő öt év során 18,6 százalékos átlag éves növekedési rátát becsül a Magna helyi pénznemben számítva. Az indiai valuta felértékelésével párosítva ez pedig 2016-ra 16,5 millió dollárt (3,1 ezer milliárd forintot) generáló reklámpiaci növekedést jelenthet.
A világ legnagyobb hirdetési piacán, az Egyesült Államokban a gyártás stagnál és májusban számos nagy kiskereskedelmi cég értékesítési volumene elmaradt a piaci várakozásokhoz képest, ami miatt a Magna némileg lefelé korrigálta a 2011-es előrejelzéseit, a korábbi 3,1 százalékos növekedésről 2,9-ra, amely nem tartalmazza a politikai és olimpiai hirdetések befolyását.
Európa legnagyobbjai közül a legerősebbjének és a régió fontos exportőrének számító Németország ipari kibocsátása márciusról áprilisra 0,6 százalékkal csökkent. Míg a japán földrengés következtében több gazdasági mutató ingadozhat, Európa legnagyobb hirdetési piacain már az esemény előtt is lassulás jelei mutatkoztak.
A Magna Ázsia-Óceániára vonatkozó átdolgozott reklámköltési becslései 2011-ben a korábbi, 10.2 százalékos várakozásaikhoz képest lassabb, 8,1 százalékos növekedést hozott, de hosszútávon ezeken a piacokat továbbra is optimista a médiaügynökségi csoport, 2011 és 2016 között éves átlagban 9,5 százalékkal nőhetnek, kevéssel a korábbi 9,4 százalékos korábbi becslésük felett. Latin Amerika 2011-ben is erős marad, kb. 15,8 százalékos éves átlagnövekedést várnak 2011és 2016 közötti időszakra a Magna Global szakértői.
(forrás: Kreatív Online)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése