2012. január 26., csütörtök

Törökországból Irakba, Kazasztánba, Európába és Szaúd-Arábiába repülnek


ÚJ ATLASJET GÉPEKKEL


A török Atlasjet lesz a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CSeries regionális utasszállító repülőgépének az első diszkont felhasználója. Erről még tavaly novemberben állapodtak meg a felek a Dubai Airshow keretében. A szándéknyilatkozat szerint 10 plusz 5 gép vásárlásáról szól a megállapodás a CSeries család CS300-as változatára vonatkozóan. Az üzlet értéke 776 millió dollár, amely 1,18 milliárdra változik, ha az öt opciós gépet is fixen megrendeli a török fuvarozó.
Az Atlasjet török diszkont légitársaságot 2001-ben alapították elsősorban a belföldi úticélok légi úton való elérése érdekében. Jelenleg 17 repülőgépet üzemeltet a vállalat, amelynek a gépei immár nem csak Törökországon belül, hanem nemzetközi útvonalakon is repülnek menetrend szerinti és charter forgalomban. Az Atlasjetet a Ersoy Turistik Servisleri, azaz a török utazási irodák szövetsége üzemelteti. A légitársaság a belföldi útvonalakon kívül repül még Törökországból Irakba, Kazasztánba, Európába és Szaúd-Arábiába. A diszkont légitársaság fő bázisrepülőtere az isztambuli Atatürk International légikikötő, amely mellett még az izmiri Adnan Menderes repülőtérről és az Antalya nemzetközi repülőtérről is indítanak belföldi és nemzetközi járatokat.
A Bombardier piaci elemzése szerint a török légitársaságok is - hasonlóan a közel-keleti fuvarozókhoz - jelentős szerepet játszanak majd a légi közlekedés további fejlődésében. Hasonlóan az Arab-öböl beli szállítmányozókhoz, a török légi fuvarozók gazdasági mutatói is folyamatos eredmény növekedést mutatnak, s a török légitársaságok új gépeinek a száma is állandóan gyarapodik.
A Bombardier a növekvő piaci igények figyelembe vételével tervezte meg a legújabb CSeries regionális utasszállító repülőgép családot, amely a 100-149 üléses gépek kategóriájában kíván piaci részesedést szerezni. Az új gépcsalád első példánya várhatóan 2013-ban debütál majd. A gyári elképzelések szerint a CSeries gépek 15 százalékkal olcsóbban üzemeltethetőek majd, mint az azonos kategóriájú más regionális gépek, és 20 százalékkal kevesebb lesz az üzemanyag fogyasztásuk az új Pratt & Whitney PurePower PW1500G hajtóműveknek köszönhetően. A gép hatótávolsága 5463 km lesz és várhatóan 5,4 tonnával kisebb lesz a maximális felszállósúlya, mint az kategória más hasonló méretű repülőgépeinek.
A gyárnak jelenleg 133 fix megrendelése van a CSeries család egyes típusaira többek között a Republic Airwaystől, a Lufthansatól, a Korean Air-től, a Braathens Aviation-től és más, eddig meg nem nevezett fuvarozóktól. Ezek mellett további 119 gépre vonatkozó opciós megrendelése is van a Bombardiernek a fenti légitársaságoktól, illetve 30 gépre vonatkozó szándéknyilatkozatot írtak alá az orosz Ilyushin Finance Co.-val.
(AeroMagazin)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése